Oredigerat VS Redigerade modellbilder

Kände mig lite utmanad idag när jag fick en kommentar igår i ett mail tror inte personen menade det så som jag tog en funderare på det. Och det var att nästan vem som helst kan ta en bra bild om man har rätt utrustning. Inget ont om den som skrev men jag fick en tankeställare då jag själv är så van att se skillnaden jag gör på de bilder jag tar. Lite dumt att kunden ej kan se detsamma! 

Kom ju faktiskt på att det kanske inte är så lätt att veta hur jag redigerar och vad jag gör för att få det där lilla extra med bilderna jag arbetar med, efterarbetet på ett fotografi efter en fotosession gör så otroligt mycket. Men det är det ju bara jag som ser då jag ej visar någon annan det.

Så bara för att visa en liten del av det jag kan göra så har jag här gjort en basic redigering av en av de många bra bilder jag fick på den här skönheten.

Tack alla underbara för all hjälp igår, love, love LOVE!!!



Modell: Tilda N
Fotograf & Make Up Artist: Kristin Lundberg


Kommentarer
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Ja jag skickade en för ett tag sen och frågade om lite prisuppgifter för vad du tar för en familje fotografering.

Vi ska till The studio i Västerås på söndag och hade tankarna på om man skulle skita i det och fotograferas hos dig istället.

Så om du vill får du gärna skicka det. Antingen till min blogg eller via mail.

2010-11-01 @ 21:36:17
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Hmm, såna där kommentarer är ju bara så tramsiga. Blir trött på sånt! Att det blir bra bilder har inte så mycket att göra med utrustningen. Visst att det spelar roll, men det är personen bakom kameran och den framför som gör det mesta arbetet. Mycket beror på om fotografen har ett öga för komposition och att hitta rätt ljus osv. Hur påhittig man är och hur mycket tålamod man har. Och har man dessutom en modell som är bra och vet hur man rör sig bäst, så gör det mycket också. Och som du skriver så gör man ibland en del i bildbehandlingen också.



Så det är inte bara att köpa utrustning för flera tusentals kronor och tro att det ska bli bra bilder av sig själv! När jag jobbade i en fotobutik så hade jag en hel del sådana kunder nämligen...



Du tar jättefina, vackra bilder och det beror på dig själv, inte utrustningen! :)

2010-11-01 @ 21:38:28
URL: http://lionfish.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi] - Fotograf i Västervik

Vanligt förekommande. "Vill ta bättre bilder, vad ska jag köpa för kamera?" :P Nog för att det kan bli en förbättring, men man måste ju själv ha känsla för det också..

2010-11-01 @ 21:50:56
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Sanna Ek

mycket vackert :) tusen tack själv för allt igår. LOVE ON YOU

2010-11-01 @ 22:39:31
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Postat av: Pia

Gud vilka fina bilder du tagit, du är verkligen duktig. Längtar tills våra lilla tittat ut så du kan fota den =) kanske om du har lust att fota lite profil bilder på mig med!?:) Vad tar du för bebis fotografering och profil fotografering?

2010-11-02 @ 14:27:08
URL: http://sweetmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0