Undervattensfotografering - BTS

Då ska jag blogga om något som ligger mig otroligt varmt om hjärtat.

I november förra året mitt under min graviditet startade jag ett projekt som kulle visa sig vara större än jag räknat med. Jag skall nämligen få ställa ut mina verk på Eskilstuna stadsbibliotek och jag ville att de bilder jag ställde ut där skulle utmärka sig mer ifrån mina övriga bilder jag har i portfolion.

Sagt och gjort så drog jag ihop 3 dansare för att börja ta dansporträtt, inte vilka porträtt som helst utan varje session vi gör är välplanerad och genomtänkt med alltifrån rekvisita till kameratekniker. Jag har använt mig av rörelseoskärpa, nattfotografering, undervattenfotografering, IR-fotografering & projection art. Allt för att visa min bredd som fotograf. Detta är något jag tycker är otroligt roligt och spännande, att få skapa något nytt, vara kreativ och ge allt jag har.

Just denna fotografering med ett undervattenshus var svårare än vad jag trodde. Kanske något dumt att hoppa i poolen med glasögon men vad gör man när man är ivrig. Att få bakgrunden som ä ett flytande tygstycke att "landa" där man ville var ju inte så lätt så jag förstår varför mina modeller inte får sina tyger att falla på plats. Alla är dansare p dansskolan Let´s Move här i staden och en av dom är till och med balettläraren som jag snott.

Att få fotografen att skratta under vattnet gav en hel del kallsupar men jag hade iallafall otroligt roligt även om Sarah bara förstör för mig när hon skall hålla på, lite övning innan det riktiga dyket med cyklop för dansösen sen var vi igång. Mina BTS bilder som är tagna längst upp har mina ballerinor hjälpt mig att fotografera då det blir svårt att fotografera sig själv på bild när man är i en pool ;)

I Augusti äger utställningen rum i Eskilstuna stadsbibliotek och ni är alla välkomna att kika in mina alster som kreativ fotograf. fler bilder från alla mina dansöser finns att skåda på hemsidan men alla guldkorn är inte ute ännu de får ni allt kika på när utställningen äger rum.

www.kristin-photography.se



Kommentarer
Postat av: Sara

Tror jag har varit en ganska diskret läsare men har följt din blogg ett tag nu och det är verkligen en jättestor insperationskick varje gång man kikar in här! :)

Fortsätt ta sjukt snygga bilder!

Synd att man inte bor närmare Eskilstuna :)

2012-07-10 @ 23:32:56
URL: http://sarabrehmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0