Hundfotografering:

   Idag var jag över hos min väninna Margot ifrån jobbet som råkar ha världens sötaste hundar. Himla keliga var dom iallafall ;) Jag tog INTE med mig kameran för jag vet hur jag är och skall fotografera allt. Hade ändå fullt upp med att hålla koll på mitt lilla monster.

   I vilket fall som så har Margot en Nikon D40 som jag lånade för att jag trots det ville ta kort på hennes hund som låg på soffan. Jag kan säga att när man är van med en D300s där alla funktioner sitter på kameran så är det inte så lätt att hitta slutartider och annat på en D40 men till slut fick jag till en bild. Brukar fota i RAW men denna gång blev det i JPEG vilket innebär redigering från scratch.

   Från en D40 till en D300s, inte illa ;) Det är då man ser hur mycket man utvecklats som fotograf när man till trots en sämre kamera fått till en bra bild, iallafall i mina ögon och mattes också:D

   Här är ialladall före och efter bilden ifrån min bild, vad tycker ni?

   Nu blev det efter bilden före då jag vet att den syns på bloggpost på facebook allra först ;)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

verkligen superfint

2010-10-15 @ 23:15:41
URL: http://ladye.blogg.se/
Postat av: elin - foto -

aha, ja tur det :)

2010-10-16 @ 10:02:13
URL: http://elinsrunaway.blogg.se/
Postat av: Neha

fin bild det blev=)

2010-10-16 @ 20:09:34
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0