Barnporträtt - När fotografen får leka

Nog för att man inte skall retuschera ett barns vackra anlete eller ens ta bort saker och ting som en annan skulle vilja retuschera bort men som i exempelvis just denna bild bara gör bilden charmigare när lilla Ida precis slukat i sig korvstroganoff för fulla muggar. Detta var ett spontant foto som togs just av den anledningen med riktigt kort skärpedjup, tror jag har 1,8 på bländaren.

När jag väl kom till skott för att retuschera denna bilden kunde jag ju inte låta bli att experimentera med att försöka få den att likna en målad tavla. Tror jag är alldeles för inspirerad av Cindy härifrån staden. En extremt duktig grafiker som jag varmt rekommenderar.
Mycket har jag att lära det vet jag när det gäller denna typ av retuschering men attans så skoj det är att få leka.
Lilla Ida
Fotograf & Retusch: Kristin Lundberg

Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor]

Så fin bild!



Ja, något som är bra med barn är att man inte behöver fixa mycket med dem. Deras hy är perfekt och likaså allt annat.

Man ser att lilla Ida ätit och det är ju budskapet.



Ja, det ser också ut som en tavla.



Kram

2011-01-12 @ 19:55:13
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Anonym

målad*

2011-01-12 @ 19:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0