Min lilla skatt 2 år!

Idag blev vårat minimonster 2 år. Det firade vi med en familjedag och så kom lilla Sofie på besök men det sker alltför sällan :)
Jag minns allt som igår, två år sedan låg jag på uppvaket efter att ha fött en dotter på 2300 gram och 42 cm via akut kejsarsnitt 4,5 veckor för tidigt. Jag hade inte ens fått hålla i henne och räknade minutrarna av att få se henne och Jari igen. Jag vågade inte ens blunda av rädslan över att jag skulle somna och ej vakna upp igen.
Bedövningen hade gått upp för långt så jag tappade känseln i händerna under kejsarsnittet och vad som visar sig sen är att jag tydligen är känslig emot den typ av bedövning vilket visade sig mer när jag ej kunde stå upp de nästkommande dagarna då Thilda låg på neonantal och Jari fick ta hand om henne plus den underbara personal vi hade för jag klarade inte ens av att stå upp.

Tänk vad mycket (tro det eller ej) man tampats emot, först en jobbig graviditet som slutade i värkar, sängläge i 10 veckor, karpaltunnelsyndrom, samt att jag höll på att föda barn i vecka 26 bara för att jag ville jobba så gärna. Tänk att något så litet kan ställa till det så stort och förändra en hel människa, en hel värld. Vårat lilla mirakel.

Efter månader, MÅNADER av att de letade fel på henne i magen då hon var alldeles för liten, de hade trott att hon bara skulle väg 1750 gram och inte 2300 gram som hon nu vägde. Men hon kom ut frisk och kry till världen och mådde bättre än både sin moder och sin fader tror jag allt!

Jag har så mycket tankar nu och vet inte vart jag skall börja eller sluta men något vet jag och det är att det finns inget större än henne och jag kommer att älska henne oavsett vad av hela mitt hjärta, vår lilla skatt och mitt mirakel!
Så nu vet ni varför mina fotograferingar kallas för "Din lilla skatt" ;)




Kommentarer
Postat av: Jari

Vår lilla skatt ja... Hon har förädrat hela vår värld från dag ett utan att ens veta om det. Ni är centrum i mitt universom och betyder ALLT för mig.

2011-05-03 @ 23:52:50
Postat av: Malin

Graaaattiiiis till lilla charmtrollet!!! Kramar från oss!

2011-05-04 @ 01:10:34
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

kul att du är med och tävlar :D lycka till!

2011-05-04 @ 13:45:51
URL: http://jonssonsfoton.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- nämen grattis!

2011-05-04 @ 14:54:44
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0