Brunch & tillväxtultraljud:

Sjukhuset idag för tillväxtultraljud på morgonkvisten. Har bilder nu på minimonstrets små tår & ansikte i 3D. Väldigt lik storasyster måste jag säga.

Barnet är friskt & mår fantastiskt bra där inne MEN nu är det 21% mindre än genomsnittet, har mindre fostervatten & väger runt 1500 gram.

Efter vidare kontroll visade det sig att flödet i navelsträngen är jättebra men att näringen ifrån modern till moderkakan ej var optimal utan indikerar att jag kanske håller på att få havandeskapsförgiftning. Detta kan resultera i en tidig födsel även denna gång (vilket jag redan räknat med) & nu blir det ännu tätare kontroller.

Bara bebisen mår bra så är jag nöjd!

Så jag drog mig hem, berättade för odågan att våran dotter ska få en *censur* & sen blev det en stor fruktsallad innan jag ska slava vidare undan solen & retuschera klart denna veckas jobb. Är ju fortfarande inte frisk så tur är väl det.

Barnnamn, tips någon?


Kommentarer
Postat av: Nadja

Lilla bebis, se till att väx till dig och bli stor och stark! <3

2012-03-21 @ 17:01:52
URL: http://www.sweetladysoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0