Målvikten direkt efter graviditeten - Inte alltid ett lyx..

Alla har vi vä en målvikt efter graviditeten vi vill nå som vi kämpar för att gå ner till efter en graviditet. Vissa får slita mer än andra och andra ser det som ett ypperligt tillfälle att få börja träna och bli taggat inför en utmaning.

Jag trodde att jag skulle vara helnöjd efter att jag en vecka efter att minimonstret äntligen tittat fram nådde min målvikt. Tänkt så fel man kan ha. Jag har alltid haft stora problem med att gå upp i vikt och då tänker alla att "åhh vilket vardagslyx, sluta klaga!" MEN det är inte roligt när man får höra hur smal man är, om man äter som man ska eller om man helt  enkelt är sjuk.


Nu har jag åter igen fått mitt vardagslyx att gå ner all min vikt jag gick upp när jag väntade lillpojken och när jag dessutom ammar så känns det faktiskt inte så bra då jag vet att jag rasar ännu mer i vikt. Jätteroligt at jag kunde få på mig mina favoritjeans när jag kom hem ifrån sjukhuset, mindre roligt att upptäcka att jag gått ner så mycket så jag ej kunde ha 2/3 av min garderob då allt var för stort. Det enda som passar är alla underbara skor.


Så denna gång har jag som mål att träna upp min vikt i muskelmassa istället för jag vill inte få en enda kommentar till om hur jag mår om jag är sjuk. Vill ej ligga uunder 60 kg men det gör jag nu och är 175 lång så 65 kg med muskeluppbyggande kan jag ordna det? Måste ju dock tillägga att min blekhet i hyn även sätter sina spår när folk tror att man är sjuk men nej jag är född såhär vad är din ursäkt?!


Färsta bilden är dagen innan jag födde tösen 09 och andra som jag dessutom är större på men väger mindre är 3 dagar innan lillkillen kikade ut.



Kommentarer
Postat av: Nadja

Klart du klarar det! Rätt mat och styrketräning så klarar du det utan problem :D

2012-05-22 @ 09:33:34
URL: http://sweetladysoul.se
Postat av: EllinorO

Det är klart du kommer klara det. Du har varit så vacker under båda dina graviditeter.

2012-05-22 @ 09:43:25
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Anna

Lycka till! Jag vet exakt hur det känns att höra kommentarer om hur smal man är...man får inte säga "gud så tjock du är, äter du inte lite för mycket???" men "Gud så smal du är, äter du ordentligt???" är helt okej att säga.

2012-05-22 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0